Blog

REALITNÍ EXPRES

Správným načasováním prodeje můžete přilákat více zájemců a dosáhnout lepší prodejní ceny

Každý prodávající si přeje prodat nemovitost s co největším ziskem, kdežto kupující sní o tom, že koupí levně. Efektivní a úspěšný prodej závisí na moha faktorech, např. lokalitě, stavu nemovitosti, správně stanovené prodejní ceně, způsobu prezentace i marketingové strategii.

Lenka Zimmermannová Bolcková

Šikovný a zkušený realitní odborník si dokáže poradit v každém období v roce. Přece jen se ze statistik a praxe dají vyčíst měsíce, ve kterých je poptávka mnohem vyšší než jindy, lépe se prodává i za vyšší cenu a prodej může být mnohem rychlejší než jindy. Je-li to možné a dá se pracovat s plánováním prodeje, určitě se to vyplatí.
Nejlépe se prodávají nemovitosti na jaře od března do začátku června. Stejně jako se probouzí a bují příroda se postupně začínají poohlížet zájemci o pozemek na výstavbu, byt pro vlastní bydlení nebo rekreační nemovitost, ve které by už mohli strávit léto. V tomto období jsou dlouhodobě sledovány také nárůsty cen všech nemovitostí. Poté od poloviny června do poloviny září dojde k útlumu zájmu z důvodu dovolených a letních prázdnin. A zvýšená poptávka opět narůstá od poloviny září do konce babího léta, dle počasí, většinou maximálně do konce října. Poté vlna zájmu opadává a utlumuje se adventem. Nejlínějšími prodejními měsíci v roce jsou období svátků (Vánoce a předvánoční čas, Velikonoce), volna, dovolené a prázdnin a jim před-cházejících pár dní a po nich následující minimálně týden návratu do běžného fungování. Ani tak se ale nedá říct, že se v jiných měsících neprodává, může se ale výrazně prodloužit doba prodeje. Krás-ný horský apartmán lze stejně dobře prodat i před Vánoci nebo v létě, když si místo při pobytu o dovolené zájemce zamiluje.
Chcete-li vědět víc a naplánovat svůj prodej tak, abyste byli s rychlostí prodeje i cenou spokojeni, přijďte se poradit.

Další články

Přejít nahoru